باریکه راه شهود

باریکه راه شهود

ما
در انبوه خاطرات مه آلود
گم شده ایم
آنجا
که سرگذشت هزاران نگاه
آرمیده است.

_______________________________________

- متعلقات دیگران را قطعا با نامشان منتشر میکنم پس محتوای بی نام را بخوانید: بچه های خودش.
- اگر قابل دانستید و خوشتان آمد، حق انتشار بی نام و نشان هم دارید.
- چندان علاقه ای به شرحال نوشتن ندارم بنابراین مطالب عموما مخاطب ندارند و تخیلی هستند.
- توضیح نام وبلاگ و نام مستعارم را هم در قسمت "درباره من" بخوانید.

طبقه بندی موضوعی

که دائم عید قربان است

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ



از صفحه عمومی ام در فیس بوک

نقل است هنگامیکه داریوش پادشاه ایران بود، یونانیانی را که در دربارش بودند فراخواند و از آنان پرسید که در ازای چه مبلغی حاضرند اجساد پدرانشان را بخورند، آنها پاسخ دادند که به هیچ بهایی در این جهان، این کار را نخواهند کرد. آنگاه داریوش در پیش یونانیان و به کمک یک مترجم، به گونه ای که یونانیان گفت و گو را بفهمند، از برخی هندیان قبیله کالاتیای، که در واقع پیکر بی جان پدرانشان را می خوردند، پرسید که در برابر سوزاندن اجساد والدین خویش ( یعنی همان کاری که یونانیان می کردند)، چه می خواهند؟ آنها فریادی از ترس برآوردند و حتی از بر زبان آوردن چنین چیزی ابا کردند.(1)

این مثالیست که در کتب فلسفی قدیم (البته منبع اصلی تاریخ هرودوت است) برای فهم نسبی بودن خوب و بد در فرهنگ ها و جغرافیای مختلف آمده است، اینکه بواقع درست و نادرست از نگاه انسانی که در شرایط مختلف زیسته است چیست؟ آیا معیاری وجود دارد؟

سالانه حدود 60 میلیارد راس حیوانات مختلف برای تهیه خوراک انسانی و فراورده های مختلف پرورش داده شده و سپس کشته می شوند.صرفا در ایالات متحده 60% از خوراک تولیدی دور ریخته می شود، در چنین وضعی همه ساله صرفاً سنت ذبح گوسفند توسط مسلمانان و خوردن گوشت سگ و گربه در کشورهای شرق آسیا است که در تمام رسانه ها تا مدت ها سوژه درس! و بحث است، گویی گزاره های درست همه از جایی می آیند که از گوشت گاو و گوسفند مکدونالد درست می کنند و سگ و گربه را جزئی از خانواده می دانند.

پ.ن: نگارنده از کودکی گیاهخوار است


1. تاریخ فلسفه سیاسی جلد اول، جورج کلوسکو، ترجمه خشایار دیهیمی
۹۴/۰۷/۰۲
محمد StigMatiZed

عید قربان

نظرات  (۸)

عید اضحی رسم و آیین خلیل الله است
بعد آن عید غدیر ، روز ولای ولی الله است

اعیاد قربان و غدیر بر عموم مسلمانان مبارک
پاسخ:
برای شما نیز
شما از کودکی گیاهخواری یا اینکه من منظور از نگارنده رو اشتباه فهمیدم؟
پاسخ:
من از هشت نه سالگی گیاهخوار شدم
فکر کنید 60 درصد از غذاهاشون دور ریخته میشه اونوخت روزانه چندین کودک بر اثر سوءتغذیه در کشورهای افریقایی میمیرن ...
پاسخ:
سیاست که بخونید متوجه میشید چرا مازاد تولید گندمشون رو دور میریزن و با اینکه عموم جمعیتشون اضافه دارن ولی هنوز 60% دور ریز خوراک دارن
چه نوع گیاهخواری هستین؟
پاسخ:
اُوُ لاکتو، ینی لبنیات و تخم مرغ می خورم
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۲:۳۰ رفیعه رجعتی
خعلی ناراحت شدم ازین قضیه:(((
من اصن نمیتونم گیاه خاری پیشه کنم...
عیدتون موبارک^__^
پاسخ:
برای خانم ها خوب نیست، چون بدنشون به مواد معدنی و ویتامین بیشتری نیاز داره
60 میلیارد حیوون؟! وای خدا.. :(
گیاهخوار بودن چه حسی داره؟! :)
پاسخ:
بله آمار مربوط به فائو هست

چون گوشت خواری رو تجربه نکردم نمیدونم خوبه یا بد، ولی من دوسش دارم چون حس می کنم رژیم سبُکی هست، چندباری که تلاش کردم گوشت بخورم حس سنگینی بدی داشتم
خب کسایی که گیاهخوارن خویِ حیوانیشون خییلی خیلی کمتره نسبت به ادمایی که گوشت میخورن. پس شما باید ادم نسبتا ارومی باشید که خیلی دیر عصبی میشه.
 من تا حالا نشنیده بودم کسی از بچگی گیاهخوار بشه. میتونم دلیلشو بپرسم؟
پاسخ:
نمی دونم شاید آروم باشم، ولی خودم حس میکنم زن درونم فعال تر از مرده درونه

خودمم نمیدونم ولی از وقتی یادم میاد گوشت اصلا از گلوم پایین نمی رفت.
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۸:۰۱ خانم عکاس باشی ...
من بیشتر دوستام گیاهخوارند منم نه یه گیاه خوار واقعی  ولی خب شاید هر دو سه ماه اونم توی یه مهمونی به زور گوشت بخورم
و این خیلی بده که 60 درصد گوشت ها دور ریختن میشن :(
پاسخ:
گیاهخواری رژیم سختیه و برای خانوم ها هم مناسب نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">