باریکه راه شهود

باریکه راه شهود

ما
در انبوه خاطرات مه آلود
گم شده ایم
آنجا
که سرگذشت هزاران نگاه
آرمیده است.

_______________________________________

- متعلقات دیگران را قطعا با نامشان منتشر میکنم پس محتوای بی نام را بخوانید: بچه های خودش.
- اگر قابل دانستید و خوشتان آمد، حق انتشار بی نام و نشان هم دارید.
- چندان علاقه ای به شرحال نوشتن ندارم بنابراین مطالب عموما مخاطب ندارند و تخیلی هستند.
- توضیح نام وبلاگ و نام مستعارم را هم در قسمت "درباره من" بخوانید.

طبقه بندی موضوعی

اجرای صوتی سه متن - خواستن، زندگی، قاصدک

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ب.ظ

عکس: جایی در اینترنت



دریافت از طریق بیان

خواستن

گاهی خشکمان میزند؛
درست شبیه عابری که میان بزرگراه، پیش پای مردن خشکش زده.
با چیزی هزاران برابر سخت تر از از اندوه "نداشتن"، به زمین چسبیده ای
و مبهوت هجوم بی امان ِ دو چشمی، در این باریکه راه؛
نه اینکه نخواهی قدم برداری، نه اینکه نخواهی زنده بمانی، نه
تو اسیر کهن ترین دام خلقتی:
خواستن.
__________________________

زندگی

زندگی هم سکسکه می کند ... یک "ایست" ... یک "هیچ" ... یک "هــِـق"
می دانی روزهایی سپری شده اند ... اما هیچ اثری نیست ...
 حسشان می کنی، شبیه همان حسی که گاهی، فکر می کنی چیزی داشته ای  اما
 اکنون، جز یک شبه نا معلوم وجود ندارد، همان حسی که می دانی خوابی دیده ای ...
 ولی جز "هیچ" به خاطر نداری،
 نقطه دردآور داستان آنجاست که در زندگی گوشه هایی هست که انسان به هق هق می افتد.
آنجاست که آرزوی یک "هیچ" می کنی و در پایان ایســـــــــــــــــــــــــت.
__________________________

قاصدک

همیشه به قاصدک ها، حسودی می کنم ... انگار یک قانون نا نوشته هست که می گوید هیچ قاصدکی نباید در بند باشد؛ قاصدک ها محکوم به آزادی اند ... حتی بدترین آدم ها هم، وقتی قاصدک می بیند که جایی فرود می آید ... پروازش می دهد و با نگاهی غریب و آهی از درون دور شدنش را نگاه می کند؛ و ما همه نداشته هامان را در دیگری جستجو می کنیم، بی آنکه لحظه ای به این بیاندیشیم که شاید قاصدک از فرط تنهایی و خستگی آمده بود ... شاید دلش می خواست بماند ... شاید می خواست دلش یک جا بند باشد ... شاید آزادی نمی خواست ... که آزادی یعنی غربت ... یعنی تنهایی.
هرگاه قاصدک می بینم می گریزم

نظرات  (۱۴)

خیلی عالی بود...بعدبه ما میگید خوب مینویسید پس ایناچین؟!:/

خیلی قشنگ بود همه!خواستم چندخط قشنگشو بجا نظر بزارم دیدم خیلی میشه
پاسخ:
خیلی لطف دارید، ممنونم که می خونید و گوش میدید
هر سه تا قشنگ بودند ولی " خواستن " رو خیلی بیشتر دوست داشتم ...
پاسخ:
خواستن رو خودمم بیشتر دوست دارم، ممنونم
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۵ فاطیما کیان
چقدر صدای شما آرامش بخشه
متن هم که بی نظیر بود , انرژی خوبی گرفتم ازش :)
پاسخ:
خدارو شکر، قابلی ندارن :)
متن قاصدک عالیه...
پاسخ:
عالی میبینید :)
تو فوق‎العاده‎ای..
پاسخ:
آینه آینه، خودتی :)
فوق العاده :)
دلم قاصدک و آرزو خواست :)
پاسخ:
آخ از آرزو :)
۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۱:۵۰ بادبادک قرمز
من عااااااااااااااااشق قاصدک شدم خیلی قشنگه:) اونا هم قشنگن ولی قاصدک در حد شاهکار خوب بود:)
صداتونم که ... سکوت گویای حس خوبی که گرفتم هست!
راستی من چند وقته میخوام یه کتاب صوتی درست کنم ولی چیزی ندارم که باهاش ضبط کنم کیفیت گوشیمم بده. شما میتونید راهنماییم کنید چی بخرم که به درد کارم بخوره؟
پاسخ:
خب خدارو شکر که اینطوری بوده، امیدوارم بتونم بهتر بخونم، ممنونم از لطف شما
۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۲ آریانا م.ف
من نمیدونم چی بگم.
انگار صداتون خلق شده که دکلمه کنه. خیلی خوب خیلی ارامش بخش خیلی خاص جدی میگم. 
(من کلا با هیجان حرف میزنم:d(
همونروز که این پستو گذاشتی دانشگاه بودم خوندمش کلی گریه کردم:d
مخصوصا زندگی رو و قاصدکو دوست داشتم زیاد. 
امروز اومدم اینجا وای دیدم صدا گذاشتین کلی خوشحا شدم.
خوبه که همیشه این جا و مثل این جا ها هستن که من بخونمشون و گوششون بدم.
کاش میشد راجب مفهوم نوشته هات نظر داد اما متاسفانه یا خوشبختانه انقدر زیباست نثرشون که ادم زیاد سعی نمکینه بهشون فکر کنه عمیقا. 
پایدار باشی
پاسخ:
خب من که خیلی شرمنده شدم که 😊
ممنونم که می شنوی و اینقدر حسای خوب داری
اجرای قبلیتو بیشتر دوست داشتم
اما بازم خوب بود.
خصوصا اولی. خواستن
پاسخ:
ممنوم از شما، همین گوش میدید لطف دارید
هر سه متن عالی بودن...
ولی قاصدک عالی تر :)
پاسخ:
مرسی که گوش دادی، قابلی نداشتن
۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۴ نآرینـ بآنو
خواستن عالی بود و همچنین بقیه :)
پاسخ:
ممنونم :)
همشون عالی

صدات خوبه...
پاسخ:
لطف دارید خانوم سین :)
۲۲ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۳ آناهــیــ ـــتا
قاصدکا اگه رو زمین بمونن له می شن.. پرپر می شن...
قاصدکا آفریده شدن واسه پرواز :)
پاسخ:
قاصدک ها شاید دلشون نخواد برن
۱۱ دی ۹۴ ، ۰۴:۳۲ ابوالفضل ...
جدا از خوب بودن نوشته، و صدا و تنظیم. این کار که نوشته هات رو خوندی چقدر خوبه. دلم خواست...
پاسخ:
ممنون که گوش دادی رفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">