باریکه راه شهود

باریکه راه شهود

ما
در انبوه خاطرات مه آلود
گم شده ایم
آنجا
که سرگذشت هزاران نگاه
آرمیده است.

_______________________________________

- متعلقات دیگران را قطعا با نامشان منتشر میکنم پس محتوای بی نام را بخوانید: بچه های خودش.
- اگر قابل دانستید و خوشتان آمد، حق انتشار بی نام و نشان هم دارید.
- چندان علاقه ای به شرحال نوشتن ندارم بنابراین مطالب عموما مخاطب ندارند و تخیلی هستند.
- توضیح نام وبلاگ و نام مستعارم را هم در قسمت "درباره من" بخوانید.

طبقه بندی موضوعی

انسان زاده شد به درد

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ق.ظ

سوگند به این شهر
شهری که گاهواره توست
سوگند به پدر و فرزندی اینچنین
براستی که انسان را در رنج آفریده ایم
آیا گمان می برد که کسی را بر او دست یافتن نیست؟
گوید: "مرا هرآنچه بود تباه کردم".
می پندارد هیچکس او را ندیده است؟
آیا دو چشمش نداده ایم؟
و زبانی و لبانی؟
و گواه نیک و بدش؟
نخواست این باریکه راه ِ سخت را بالا رود
و نمی دانی که این باریکه راه چیست
بند ها را گسستن
یا به روز گرسنگی، سیر کردن
یتیمی خویشاوند
یا بینوایی خاکنشین.
و نیز از پارسایانی درآید که یکدیگر را به شکیبایی و همدلی سفارش کرده اند؛
ایناند نیک بختان.
و آنان که به این آیات کافر شدند سیه روزانند.
و آتش به جان.

این ترجمه سوره بلد نیست، خوانش شخصی من است از ترجمه.


۹۴/۰۸/۲۵
محمد StigMatiZed

نظرات  (۱۱)

خیلی خوب بود :)
پاسخ:
😊 ممنونم

خوانشی بس زیبا:)
پس تلاش برای رهتیی از رنج ها بی فایده است فقط میشه ازخودت رها شی ازاده ازد واین یعنی..:)
رویای صلدقه انگار این لحظه دیده بودم:)جالبه
پاسخ:
لطف دارید
راستش منم تهش به همین نتیجه رسیدم 😊
میتونید مُفَسر خوبی باشید..:)
پاسخ:
ترجمه و تفسیر، کلام خدا تعهد می خواد، به متن، من تو این خوانش اصلا متعهد نبودم، برداشت شخصیم بوده.
ممنونم که می خونید
شکلک تفکر ...
پاسخ:
😊
:)
پاسخ:
:)
خیلی برداشت قشنگی بود...
پاسخ:
خیلی ممنون از شما :)
۲۵ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۹ فاطیما کیان
خوانش زیبایی بود :)
پاسخ:
ممنونم 😊
سوره بلد و اون آیه معروفش لقد خلقنا الانسان فی کبد عجیب آدمو به فکر میندازه و منو سالهاست!
پاسخ:
یه مقاله مختصری نوشتم بزودی منتشر می کنم، در این مورد
انسان زاده شد در درد ...
یک جایی خوندم فهم ما زا زندگی به میزان درد هایمان هست ...
ممنونم بابت کامنتی که برام نوشتید ..
پاسخ:
ممنونم از شما
۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۶:۳۰ مـــیـــمـــ ☺☺
:)
الان حجت الاسلام صدات کنیم؟
شوخی بود 
برداشت بدیعی بود
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۹:۱۳ آریانا م.ف
متوجه منظورت نشدم خوانش شخصی تو یعنی چی؟
من خود سوره بلد رو نخوندم البته.
منظورم اینه این همون ترجمست یا نه خودت نوشتی. یه چیز جدا از متن.
پاسخ:
برداشت شخصی من از ترجمه هست و الا ترجمه اصلی ایات این نمیشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">